Zajlik a tesztüzem, testiliikenne etenee: Budapestin 4. metro voinee aloittaa matkustajaliikenteen maaliskuun lopulta lähtien. Neljännen metrrolinjan rakentaminen on ollut suunniteltua hitaampaa. Niin valmistumisaikataulua kuin kustannusarviotakin on jouduttu tarkistamaan vuosien kuluessa osin rakentamistyössä esilletulleiden yllätysten, osin talousvaikeuksienkin takia.
Kaikkien 4:nnen metrolinjan 10 aseman osalta on saatu liikennöintilupa. Näin kertoi Zoltán Erős, asemien yleissuunnittelusta vastaavan yhtiön johtaja 1. helmikuuta Kossuth -radiossa. Asemat ovat täysin erilaisia eivätkä muistuta vanhempeen metrolinjojenkaan asemia. Asema-alueet ovat aiempaa laajempia, laiturit leveitä ja esteettömyyteen on kiinnitetty erityistä huomiota.
Matkustajien informointi on toteutettu yhtenäinsesti koko linjalla. Monen aseman valaisuksessa on pyritty mahdollisuuksien mukaan hyödyntämään myös luonnonvaloa. Onnettomuuksien ehkäisemiseksi on luotu myös yhtenäinen savuun reagoiva hälytysjärjestellmä.